سفر وزیر دفاع اسرائیل به آمریکا همزمان با ازسرگیری مذاکرات وین

خميس, 09/12/2021 - 11:34

همزمان با افزایش تردید به جدیت ایران در مذاکرات وین، مقام‌های ارشد دفاعی اسرائیل و آمریکا با یکدیگر دیدار می‌کنند تا براساس برخی گزارش‌ها درباره "آمادگی‌های نظامی " در قبال شکست احتمالی دیپلماسی گفتگو کنند. بنی گنتز وزیر دفاع اسرائیل چهارشنبه شب کشورش را به قصد آمریکا ترک کرده و امروز پنجشنبه با مقام‌های آمریکا دیدار خواهد کرد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا به خبرگزاری رویترز گفته است تمرین‌های مشترک نظامی احتمالی جهت آمادگی دو کشور برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران، درصورت شکست دیپلماسی، موضوع گفتگوهای دو طرف است .

به گزارش این خبرگزاری، مقام‌های ارشد وزارت دفاع آمریکا در روز ۲۵ اکتبر، در جلسه‌ای با جیک سولیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، گزینه‌های نظامی احتمالی برای جلوگیری از دسترسی ایران به تسلیحات هسته‌ای را تشریح کردند و سفر وزیر دفاع اسرائیل به واشنگتن از تبعات همین جلسه است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه تاکید کرد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه در پنتاگون میزبان همتای اسرائیلی خود خواهد بود و او از حامیان جدی دیپلماسی برای حل بحران هسته‌ای ایران خواهد بود.

آگهی

 

جان کربی تاکید کرد که وزیر دفاع آمریکا در عین حال متعهد به دفاع از امنیت ملی آمریکا و منافع متحدان واشنگتن است.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است راه‌های جایگزین دیپلماسی با ایران، از موضوعات گفتگو با آقای گنتز خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت انتظار دارد که مسائل امنیتی منطقه بین دو طرف مورد بحث قرار بگیرد، "از جمله گزینه‌های پیش روی آمریکا، در صورتی که عدم تمایل ایران به مذاکرات سازنده و راستین در وین، این کشور و متحدانش را به استفاده از راه‌های جایگزین مجبور کند."

تابعنا على فيسبوك